Rólunk írták - május

Rólunk írták - május

Egy videós megjelenést preferáló álláskereső felület meglehetősen újszerűnek és szokatlannak hathat.

A legtöbben tudat alatt nem kedveljük a változást, főleg az olyan új technológiákat, amelyek többet mutathatnak belőlünk mint amennyit láttatni szeretnénk magunkból.
Ez régen sem volt másképp: a 19.századi Magyarországon nagy divatja volt a portré festészetnek, nem titok hogy elsősorban a beépített arcszépítő applikáció miatt: kérésre a festő egy kicsit plaszikázott a képeken, melyek így egy karcsúbb, fesebb, vagy épp szebb arcvonásokkal rendelkező személyt mutattak. Aztán megjelent egy új képrögzítésre alkalmas találmány: a dagerrotípia.
Kezdetben a tudományos körök is csak mint érdekességet tartották számon, és hozzájuk hasonlóan a művész világ is alkalmatlannak tekintette, a saját területén való felhasználásra.
Ha elárulom, hogy ez az eljárás tulajdonképpen a mai fotó elődje, hamar beláthatjuk, mekkorát tévedtek Petőfi Sándor kortársai. Érdekes, hogy a fent említett okokból, maga a költő sem kedvelte a módszert, egy barátja kedvéért mégis kötélnek állt. Az eredmény: ma azon maroknyi történelmi figura csoportjába tartozik, akinek eredeti arcképe fennmaradt a reformkorból.
A fotóművészet Dzsingisz kánt és Nagy Sándort egyaránt a sarokba zavarta, mikor világ hódító útjára indult. A profi stúdióktól a leginkább botcsinálta selfie-ken át a világ minden részén az emberek képeket készítenek magukról, a portré festészet pedig nagyrészt a különcködni kívánó művészlelkek érvényesülési terévé zsugorodott. 
Mind a szakértői felmérések, mind az egyéni tapasztalatok azt mutatják a cégek egy újfajta megközelítést várnak el a hozzájuk jelentkező álláskeresőktől.
Az elvárt iskolai végzettség emelkedett, a szakmai és kreatív kompetenciák hangsúlyosabbá váltak.
A munkáltatók sokkal kisebb hajlandóságot mutatnak az egyforma, uniformizált önéletrajzok, szabvány jelentkezések elbírálására, amelyeket egyszerűen unalmasnak és fantáziátlannak tartanak. Ehelyett az egyedi, izgalmas alkalmazott jelölteket részesítik előnyben.
Ilyen trendek mellet most érdemes videóval -és jó videóval- megjelenni egy állásinterjún, hisz az ötlet egyedi, érdekes, és határozottan emlékezetes, azonban minden előnye ellenére még mindig nem olyan széles körben ismert, hogy elveszítse a meglepetés erejét, így bárki aki videóval jelentkezik, különlegesebb lesz mint egy hagyományos megközelítést választó munkakereső.
Ráadásul valaki, aki kamera elé mer állni csupa olyan készségéről tesz tanúbizonyságot, amely emeli ázsióját egy munkaadónál: bátorság, határozottság, amely tapasztaltságra és szaktudásra utal.
A jó előadó képesség ebben a formátumban mutatkozik meg leginkább, ez pedig kiemelten fontos egy értékesítő esetében.
A nagy paradigmaváltások mindig egy apró újdonsággal kezdődnek.
Ez lehet egyetlen dagerrotípia, vagy akár egy kisvállalkozásként induló videós állásportál, ami a munkainterjúztatás megreformálását tűzte ki célul. Az eleinte apránként megjelenő életképes újítások később széleskörűen elterjednek, de aki a legkorábban felismeri jelentőségüket általában előnyökhöz juthat éles helyzetfelismerése által. Lehet ez hírnév, vagyon vagy az a fogalom amely gyakran e kettő összeadásaként fogalmazódik meg fejünkben: "siker".

Hozzászólások (0)

  1. Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Visual CAPTCHA