Őszintén a személyzetről: <br> Becsüld meg az embereidet

Őszintén a személyzetről:
Becsüld meg az embereidet

A közelmúltban prezentációt tartottam egy bolthálózat munkatársainak, 200 személynek.
A viselkedésmód volt a téma. Megható volt a visszajelzésük, hogy mennyire éhesek az ismeretekre, a pozitív érzelmekre. Azon tűnődtem, milyen klassz, hogy ezek az eladók ennyien itt vannak az oktatáson, de ezt a feletteseiknek is hallani kéne. Mert úgy láttam rajtuk, hogy ezeket az embereket nem értékelik eléggé a vezetőik. Pedig nagyon kedves emberek voltak, olyan jól reagáltak a tanulnivalóra, kifejezetten szomjazták a tudást.

Az aktuális blog bejegyzésben összegzem, miként becsülhetnék meg jobban a vezetők ezt a kétszáz alkalmazottat, hogyan nyújthatnának nekik többet emberileg.

Mit tehet a vezető a munkatársaiért? Ezek a dolgozók vagy reggel 5-kor kelnek vagy éjfél után érnek haza, és 110-120 ezer forint fizetést kapnak. Tisztában vagyok vele, hogy nem lehet több fizetést adni, mert kis árréssel dolgoznak a boltok.
De hogyan lehet akkor jobbá tenni a munkájukat?
Hogyan érjük el, hogy kedveljék a munkahelyüket a dolgozók?

A mostani előadás tartalma az emberi kapcsolatok alapja volt. Ha csak ezt beépítenék a cégvezetők a cégbe, elégedetté tudnák tenni a dolgozóikat! Tudom, hogy egy egész napos előadás anyagát nem lehet ebbe a cikkbe belesűríteni, de nézzük meg, milyen lényeges apróságokkal érhető el, hogy jobb munkahellyé váljon a céged.

1) Add meg a tiszteletet a kollégádnak!

2) Vezetőként is elengedhetetlen hogy legyél tisztelettudó, udvarias. Miért kulcsfontosságú ez?
    Mert az illetlenséget, a közönyt az emberek általában elutasítják. A vezetői tisztség fitogtatásával, kérkedéssel vagy fenyegetéssel szert lehet tenni kontrollra,
    de ne gondoljuk azt, hogy a munkatársaink tisztelni fognak és elkötelezettek lesznek.

3) Van olyan ismerősöd, ügyfeled, beszállítód, aki kulturálatlan, neveletlen, udvariatlan? Hogy fogadják őt a többiek? Nem ő a legnépszerűbb, igaz?
    Közben pedig a jó modorú embert kedvelik, sok barát veszi körül. Kívülről nézve szerencsésnek tűnhet ez az illető, pedig konkrét oka van annak, hogy
    eredményes: a sok barát hozzájárul a sikeréhez, segítik őt, mindig van kit kérdeznie, ha szükség van rá.

Ahhoz, hogy az alkalmazottak érezzék a megbecsülést a következőket kell tenned:

• Ha megérkezel a munkahelyre, és a többiek már ott vannak, Te köszönj előre!
• Érdeklődj a dolgozóid iránt, kérdezd meg, mi a helyzet velük! Kérdezz a családjukról, a gondjaikról! Tudj a sikereikről is, amikre büszkék.
• Ha nyomon tudsz követni egy eseményt a munkatársad életében, ami tényleg érdekel téged, például, hogy hogyan épült fel a nagypapa a szívinfarktusból vagy,
  hogy sikerült-e a gyerek nyelvvizsgája, akkor ezzel a kis apró figyelemadással Te leszel a hős.
• Válaszolj minden egyes levélre. Akkor is, ha csak annyit írsz, hogy oké vagy köszi.
• Érdeklődsz a munkatársaid meglátásai felől? Végighallgatod őket? Reagálsz rájuk?
  Kérd ki a véleményüket, és figyelj rájuk. Még akkor is, ha utána nem valósítasz meg a javaslatokból semmit, ez téged fog nagyobbítani.

Így csinálja egy igazi profi, akit imádnak a dolgozói.

Nagy autóipari beszállító üzletfelem, Gábor, az ügyvezető naponta többször lement az üzembe és végigjárta azt. Én mindig elkísértem, hogy tanuljak tőle. Belátta az egész üzemet, mint ahogy a jó gazda szemével hízlalja a jószágot. Akivel találkozott a tekintete, annak biccentett. Érzékelhető volt, hogy az emberek is keresték a szemkontaktust vele. Ebédkor ugyanúgy elmentünk az üzemi étkezdébe, végigálltuk a sorunkat, ugyanazt az ételt kaptuk, mint a munkatársak.
Nem egy különálló, elszeparált igazgatói asztalhoz ültünk, hanem Gábor keresett helyet, és megkérdezte az ott ülő alkalmazottakat, hogy leülhetünk-e melléjük.
Természetesen akkor már kialakult egy párbeszéd az asztaltársaival is.
Érzékelhető volt, hogy igen nagy tisztelet övezi. Az egész cégben a békesség és a barátságos hangulat volt megfigyelhető, nem a viszolygás vagy a félelem, ami egy keménykedő vezetőnél előbb-utóbb kialakul.

Engedj teret a sokszínűségnek
Minden munkatársnak megvannak a maga szokásai, mivel különfélék vagyunk, sok helyről érkeztünk. Géza nem szereti, ha hozzányúlunk a munkaeszközeihez, de ha odamegyünk hozzá és segítséget kérünk tőle, akkor lelkesen és örömmel segít.
Valamelyest a családi szokások is begyűrűznek a cégbe, például valaki óriási bulikat rendez a férjének. Ha tudunk pihenőnapot biztosítani számára a szülinapi party előkészítésére, isteníteni fog minket érte.
Tartsuk tiszteletben egymás szokásait, amíg azok másokat nem zavarnak! Ettől otthon érzik magukat a munkatársak.

Teremts céges hagyományokat.
Milyen tradíció, szabályok, események teszik ki a céges kultúrátokat?
Örökösen emlegetem kedvenc kamionforgalmazó ügyfelemet, akinél tiltott a szitkozódás, ez a céges kultúra része, ebbe beletartozik bármilyen céges party is: kajakozás a Dunán, bográcsozás, szülinapozás vagy a céges karácsony. Bármi, ami hagyomány a munkahelyen, amit ápoltok. Ez is jelzi, hogy mennyire vagyunk fontosak egymásnak.
Ahol csak a 13. havi fizetés az összes hagyomány, ott még nem lesznek ettől lojálisak a dolgozók.

Ha elhivatott munkatársakat akarsz, akkor valósítsd meg ezeket az apróságokat.
Még pénz sem kell hozzájuk, mégis emelik a vállalkozásod értékét.
 

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd fel a csapatod

Hozzászólások (0)

  1. Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.

Visual CAPTCHA